מכשיר שמיעה בתוך האוזן ITE

בשוק מכשירי השמיעה המגוון והמאפשר התאמה מלאה של מכשיר שמיעה נבחר, אחת הקטגוריות הבולטות היא מיקום מכשיר השמיעה באוזן. ניתן למצוא מכשירי שמיעה הממוקמים מאחורי האוזן (BTE), מכשירי שמיעה הממוקמים בתוך תעלת השמיעה של האוזן (ITC ו – CIC), ומכשירי שמיעה הממוקמים בתוך האוזן (ITE – In the Ear).

 

מכשירי שמיעה בתוך האוזן הם מכשירי שמיעה שאין להחדיר אל תעלת השמיעה. הם גדולים יותר ממכשירי שמיעה מסוג ITC או CIC ומאפשרים עוצמת קול גבוהה יותר, מה שעשוי להתאים גם לבעלי לקויות שמיעה חמורות. ניתן להתאים מכשירי שמיעה בתוך האוזן למגוון נרחב של לקויות שמיעה, בדרגות חומרה שונות.

 

קיים מגוון גדול של מכשירי שמיעה הממוקמים בתוך האוזן. תוכלו למצוא מכשירים בעלי תכונות ומאפיינים שונים, מכשירי שמיעה מסוג זה המופעלים דיגיטלית או אנלוגית, ועוד. מכשירי השמיעה מסוג ITE הם המכשירים במימדים הגדולים ביותר שהם מותאמים אישית, כך שנתין להגיע לרמת התאמה גבוהה ומדויקת בין מבנה האוזן לתצורת מכשיר השמיעה ולגודלו.

 

מבין המגוון הנרחב של מכשירי שמיעה לסוגיהם, מכשירי שמיעה הממוקמים בתוך האוזן אולם מחוץ לתעלה נחשבים מכשירי שמיעה נוחים ואמינים. גודלם הבינוני אינו מאפשר הסתרה מלאה של המכשיר (ובמובן זה הם פחות מתאימים למי שחשוב לו לבחור במכשיר דיסקרטי, שיהיה קשה לזיהוי במבט), אולם הוא מאפשר הרכבה נוחה שבדרך כלל אינה מפריעה או מציקה באוזן, שימוש נוח ואף קביעת עוצמת השמע או תכנית שמע שמתאימה למצבים שונים (למשל, תכנית שתתאים לשיחה שקטה עם חבר, בסינון פחות של רעשי רקע, אל מול תכנית שתתאים לשהייה במקום רועש עם קבוצה גדולה של אנשים).

 

תפעול מכשירים מסוג ITE נחשב נוח, מכיוון שמיקום כפתורי ההפעלה ובחירת המצבים בחלק החיצוני של המכשיר. בין הכפתורים שניתן למצוא בחלק החיצוני של מכשיר השמיעה: כפתור חיבור לטלפון באמצעות Bluetooth, כפתור בחירת העוצמה או תכנית השמע, ועוד. בחלק מהמכשירים ניתן להפעיל את התכונות השונות גם באמצעות שלט רחוק. האפשרות להוספת שלט רחוק היא נוחה במיוחד עבור מי שמתקשה לתפעל את כפתורי המכשיר הקטנים יחסית.