מכשיר שמיעה בתעלת האוזן ITC

אחד המאפיינים המשמעותיים בבחירת מכשירי שמיעה מתקדמים הוא אופן המיקום והשימוש במכשיר השמיעה שאתם מתעתדים לבחור. תוכלו למצוא מכשירי שמיעה הממוקמים מאחורי האוזן (BTE), כאלה הממוקמים בתוך האוזן (ITE), וכאלה חדשים, קטנים ועוצמתיים יותר הממוקמים בתוך תעלת האוזן (ITC – In the Canal). חשוב לדעת, כי יש קטגוריה נוספת של מכשירי שמיעה הממוקמים לחלוטין בתוך תעלת האוזן (CIC), הם בדרך כלל קטנים יותר ופחות מתאימים לאוזניים רגישות.

 

מכשיר שמיעה מסוג ITC ממוקם חלקו בתוך תעלת האוזן וחלקו מעל התעלה, באזור אפרכסת האוזן. הוא גדול יותר ביחס למכשירי שמיעה מסוג CIC, עניין הגודל הוא משמעותי ויש לו יתרונות וחסרונות: הוא בולט יותר וקשה יותר להסתרה, קל להתאים אותו למבנים שונים של אוזניים, הוא מתאים יותר גם לבעלי אוזניים רגישות, ומפאת גודלו – הוא פחות נוטה להיאבד.

 

מכשיר שמיעה מסוג ITC בנוי מיחידה אחת בצורת כדור (הממוקם בתוך התעלה) לצד אזור שטוח יותר שיש למקם מחוץ לתעלת השמיעה של האוזן. מכשירי שמיעה מסוג זה מגיעים בגדלים שונים והכרחי להתאים אותם למבנה וגודל האוזן לשם שימוש נוח.

 

מכשירים הממוקמים בתוך האוזן מתאימים במיוחד עבור אלה שסובלים מליקויי שמיעה קלה עד בינונית, ללא נטייה לרגישויות באוזניים, לדלקות אוזניים חוזרות או להפרשות מהאוזן. מכשיר שמיעה מסוג ITC מגיע עם סוללה גדולה יותר מאלה שאנחנו רואים במכשירים הממוקמים לחלוטין בתוך תעלת האוזן, ועל כן הוא דורש בדרך כלל פחות תחזוקה והחלפת הסוללה נעשית לעיתים רחוקות יותר (עד אחת לחודש). בנוסף, יכולת ההגברה שלו היא טובה יותר.

 

מכשירי שמיעה מסוג ITC מגיעים כשהם מצויידים בטכנולוגיות חדישות לאיכות שמיעה גבוהה: סינון רעשי רקע והגברת קולות הדיבור הרלוונטיים, הנחתה של רעשים חזקים ופתאומיים למניעת בהלה, קליטת אותו וצלילים ברדיוס של 360 מעלות ושימוש במספר ערוצי קלט לפעילות מיטבית. גלגל בחירת עוצמה המותקן בחלק ממכשירי השמיעה מסוג CIC, יאפשר למשתמש לקבוע את עוצמת השמע ולהחליף בין תכניות שונות, למשל במפגש שקט ואינטימי אל מול מפגש רב משתתפים עם רעשי רקע רבים.