מכשיר שמיעה מאחורי האוזן BTE

בסיווג לפי מיקום, ניתן להגדיר ארבע קטגוריות שונות של מכשירי שמיעה – אלה המותקנים בתוך האוזן (ITE), אלה המותקנים בתוך תעלת האוזן (ITC), אלה המותקנים בתוך תעלת האוזן לגמרי (CIC) – ואלה המותקנים מאחורי האוזן. הבחירה בין קטגוריות מכשירי השמיעה תלויה במבנה האוזן, בגיל המטופל ובסוג לקות השמיעה שאותרה. מבין הקטגוריות השונות של מיקום מכשיר השמיעה, מכשיר שמיעה מאחורי האוזן (BTE – Behind the Ear) הם בעלי יתרונות ייחודיים: הוא מאפשר התאמה מלאה לאוזן, מספק מענה מצויין גם עבור בעלי לקויות שמיעה בינוניות עד חריפות, והוא הנוח ביותר להשמה ולהסרה. מכשירי שמיעה מסוג BTE מגיעים היום בגדלים מזעריים, והם נחשבים נוחים לשימוש. הכל על מכשירי שמיעה מסוג BTE – לפניכם.

 

 

ההבדל בין מכשיר שמיעה מאחורי האוזן למיקומי המכשירים האחרים

מכשירי שמיעה המורכבים מאחורי האוזן היו הראשונים שהוצעו בשוק עזרי השמיעה, כבר בשנות החמישים והשישים הוצעו סוגים שונים של מכשירי שמיעה מאחורי האוזן – ביניהם אפילו כאלה המחוברים לזוג משקפיים…

עם השנים והתפתחות הטכנולוגיה, פותח מגוון נרחב של מכשירי שמיעה, ביניהם כאלה המותקנים בתוך האוזן (ITE, ITC או CTC). מכשירים אלה מספקים העברת צלילים שמרגישה טבעית יותר – אולם הם מתאימים פחות עבור בעלי לקויות שמיעה בינוניות עד חריפות, לילדים, לסובלים מדלקות אוזניים או מייצור מוגבר של שעווה – והם נוטים יותר לקלקולים ותקלות ביחס למכשירי השמיעה מסוג BTE.

על כן,לאחר השוואת מכשירי השמיעה פעמים רבות הבחירה דווקא במכשירי שמיעה מסוג BTE, על התחזוקה הנוחה, השימוש הטבעי והמענה לסוגים שונים של לקויות שמיעה – היא המתבקשת.

 

 

המבנה והרכיבים של מכשיר שמיעה מאחורי האוזן

מכשירי שמיעה מאחורי האוזן מורכבים בדרך כלל משני חלקים: אוזניה הממוקמת בתוך אפרכסת האוזן (ובדרך כלל ממלאת אותו), ורכיב חשמלי הכולל משדרים והממוקם מאחורי אפרכסת האוזן. המכשיר והאוזניה מחוברים ביניהם באמצעות צינורית קטנה ושקופה, והם בדרך כלל מכילים סוללות הנדרשות להחלפה לעיתים רחוקות בלבד, ומגבר שכאמור מתאים לכל סוג של לקות שמיעה – קלה, בינונית או חריפה.

 

 

למי מתאימים מכשירי שמיעה מאחורי האוזן?

מכשירי שמיעה בתוך האוזן מאפשרים התאמה מצוינת למבנה  האוזן וסוג לקות השמיעה, בדרך כלל קל להתרגל אליהם והם נוטים לדרוש תחזוקה מועטה בלבד. מכשירי שמיעה מאחורי האוזן מתאימים במיוחד לאוכלוסיות כמו אלה:

  • מי שסובלים מירידה משמעותית בשמיעה – ניראה כי מי שסובלים מלקות שמיעה בדרגה בינונית או חריפה אינם מצליחים למצוא מכשירי שמיעה המותקנים בתוך האוזן אשר מספקים מענה מספק ללקות השמיעה שלהם. על כן במקרים כאלה יש נטייה להעדיף התקנת מכשירי שמיעה מסוג BTE
  • ילדים – מכשירי השמיעה מסוג BTE המסופקים היום מאפשרים התאמה מעולה למבנה האוזן, גם כאשר מדובר במטופל בעל מימדים קטנים יחסית, כמו פעוט או ילד. ההתקנה החיצונית מעוררת פחות קשיים והתנגדויות בהרכבה הראשונית של המכשיר, והפעילות האמינה ונטולת התקלות גם היא משמעותית כאשר מדובר בבחירת מכשיר שמיעה לילדים, שלא תמיד יודעים לדווח כאשר מכשיר השמיעה שלהם מפסיק לפעול.
    עוד יתרון בהתאמת מכשיר שמיעה מסוג BTE לילדים, היא היכולת להתאים את מכשיר השמיעה למבנה האוזן המשתנה, כאשר הילד גדל.
  • בעלי נטייה לדלקות אוזניים – מי שסובלים מייצור מוגבר של שעוות אוזן, מרגישות או דלקות אוזניים חוזרות, עשוי לגלות כי הרכבת כל מכשיר שמיעה בתוך האוזן מביא עימו אי נוחות. במקרים כאלה, הבחירה המועדפת תהיה בדרך כלל מכשיר שמיעה מאחורי האוזן, עם הרכבת אוזניה בחלק החיצוני של האוזן הפנימית ובצורה קלה להסרה והחזרה.

 

איך מבצעים התאמה מושלמת של מכשיר שמיעה מאחורי האוזן, והיכן ניתן לרכוש אחד?

מכשיר שמיעה נועד לספק פתרון מושלם כאשר בעקבות בדיקת שמיעה מתגלה לקות בשמיעה. מכוני שמיעה מתמחים מספקים מגוון מכשירי שמיעה מסוגים שונים, מאחורי האוזן או בתוך האוזן. את מבנה, סוג וקטגוריית מכשיר השמיעה שתבחרו, מאחורי האוזן או בתוכה, חשוב שתבחרו באופן מושכל ותוך התייעצות עם הצוות המקצועי של מכון השמיעה. מכשירי שמיעה מאחורי האוזן מותאמים למבנה האוזן של מי שמיועד להשתמש בהם – ואת ההתאמה יבצעו אנשי מקצוע במכון השמיעה שתבחרו לגשת אליו. בנוסף למכשירי שמיעה שיספקו מענה מיטבי ללקות השמיעה, בהתאם למאפיינים שעלו בבדיקת השמיעה – תוכלו להיעזר גם בהיצע נרחב של אביזרים ועזרים, שיהפכו את החיים נוחים יותר.